close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה חשוב לדעת על פרסום בטיקטוק?

מערכת שורשז אלול, תשפ27/08/2020

פרסום סרטוני פרסומת בטיקטוק מתאפיין ביחס עלות תועלת גבוה מאוד. הסיבה לכך היא שלמרות ההצלחה המסחררת של האפליקציה בשנתיים האחרונות, היא עדיין מהווה זירת פרסום פחות מקובלת

תגיות:
אפליקציית טיקטוק פותחה ב-2016 והפכה לפופולרית מאוד בסין. ב-2017 היא מיזגה לתוכה אפליקציה פופולרית מאוד אחרת, מיוזיקלי, וב-2018 כבר דורגה בצמרת מצעד ההורדות. ב-2020 כבר יש לטיקטוק, שילוב של רשת חברתית ואפליקציה ליצירת סרטוני וידאו קצרים, מאות מיליוני משתמשים, רובם הגדול צעירים, והיא מושכת אליה עוד ועוד תשומת לב. את העניין סביב האפליקציה ואת השימוש הנרחב כדאי לנצל גם למטרות עסקיות - פרסום בטיקטוק עשוי להניב רווחים גבוהים מאוד ביחס להשקעה, ובפרט אם
הוא מבוצע נכון.

אילו מוצרים ושירותים כדאי לפרסם בטיקטוק?
הקהל של טיקטוק הוא קהל צעיר מאוד. רוב מוחלט של המשתמשים הם בני ובנות 30 ומטה, ואפשר גם לומר שהפעילים ביותר הם בני ובנות הנוער. בהתאם פרסום בטיקטוק מומלץ בעיקר לחברות שמציעות מוצרים ושירותים שפונים לקהל יעד זה. עוד חשוב להבין שחלק גדול ממשתמשי הטיקטוק כמעט ולא נמצא במקומות אחרים במרחב הדיגיטלי - אין סיכוי להגיע אליהם דרך גוגל או פייסבוק, ואפילו באמצעות אינסטגרם הסיכוי יחסית נמוך, כך שבמובנים רבים טיקטוק הוא המקום היחיד ליצור אינטראקציה מומלחת עם חלק ניכר מקהל היעד של העסקים הנ"ל.

שטה בשפה ובתוכן
פרסום בטיקטוק חייב להתבסס על התכנים שמועלים ברשת הזו, ובהתאם נדרשת שליטה ברמה גבוהה בשםה הוויזואלית שמאפיינת את טיקטוק וכמובן הבנה מעמיקה של אופי הסרטונים בה. כך למשל שימוש חכם בהאשטגים משדרג באופן דרמטי כל קמפיין פרסומי. ידע יקר ערך אחר הוא היכרות עם המשפיענים - דרך מוצלחת מאוד להגיע לקהל היעד היא באמצעותם, ומן הסתם כדאי לדעת באילו תחומים פעיל כל משפיען ופעילה כל משפיענית, וכך למצוא את אלה המתאימים ביותר לכל קמפיין וקמפיין.

תוצאות מידיות או קמפיין ארוך טווח?
בחירה חשובה נוספת לקראת התחלת פרסום בטיקטוק היא בין קמפיין שיוביל לתוצאות מידיות לבין קמפיינים ארוכי טווח. כשהמטרה היא תוצאות מידיות, ניתן כאמור לפעול באמצעות משפיענים וכך להגיע מהר מאוד לקהל רחב. עוד אופציה היא סרטונים בתשלום. עבור מטרות ארוכות טווח הפעולה המומלצת היא יצירת ערוץ ובו תכנים שמצד אחד ימשכו אליהם משתמשים רבים ומצד שני יבטיחו חשיפה מחמיאה למותג, יגדילו את המכירות של מוצר כזה או אחר וכו'.

ניתן כמובן גם לשלב מספר דרכים וכך ליהנות מתוצאות מרשימות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

מה חשוב לדעת על פרסום ממומן בטיקטוק?
פרסום סרטוני פרסומת בטיקטוק מתאפיין ביחס עלות תועלת גבוה מאוד. הסיבה לכך היא שלמרות ההצלחה המסחררת של האפליקציה בשנתיים האחרונות, היא עדיין מהווה זירת פרסום פחות מקובלת - בהשוואה לגוגל, פייסבוק, יוטיוב ואפילו פרסום באינסטגרם - ולכן המחירים בה נוחים מאוד. סרטון הפרסומת מוצג למשתמשים לפני התכנים ה"רגילים" (כמו ביוטיוב), ומאחר שמדובר בקהל שתמיד שמח לצרוך תוכן מעניין ומהנה, הוא פתוח מאוד גם לפרסומות, ובפרט אם הן מדברות בשפה שלו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה